tirsdag 2. desember 2008

Lagarbeid


Jeg har i flere år hatt stor interesse av både personlig utvikling, men også organisasjonsutvikling. Jeg har deltatt på mange kurs, og lest mye litteratur om temaet. Jeg har tatt utallige tester som alle forteller meg hvem jeg er, og hvorfor akkurat jeg er en viktig brikke i ulike sammenhenger.

Få har imidlertid klart å fange hele poenget med alt lagarbeid i setning, slik som personen bak skribleriene jeg har avfotografert.

For snart 3 år siden var jeg i Praha i forbindelse med en ishockeyturnering. Det var en skikkelig velbrukt garderobe, med snev av gammel østeuropeisk hockeystolthet og den umiskjennelige lukten av hockey. På toalettdøren var denne læresetningen skrevet, og jeg har ikke fått den ut av hodet siden; "It is amazing what can be accomplished when no one cares who gets the credit...."

At skribleriene også lærte meg noe om hockey er en annen sak.

"Det er utrolig hva man kan oppnå, dersom ingen bryr seg om hvem som får æren..."

Les den en gang til!

Har du vært i situasjoner hvor resultat kunne vært bedre dersom man hadde etterlevet denne?

2 kommentarer:

  1. Denne kan tolkes på flere måter. Det kan være en læresetning i livsprinsipp, noe man kan strebe etter.

    Men det kan også være skrevet av en som ikke fikk takken han (regner med det er skrevet av en han siden du har fotografert det på en dass) kanskje fortjente for sin innsats for fellesskapet. Et hjertesukk av en som har gått lei av å gi uten å få tilbake?

    SvarSlett
  2. Hehe... Liker ressonnementet som leder frem til kjønnsfastsettelsen :o)

    SvarSlett